По-русски
Piemēram: PVN deklarācija

Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).

Grāmatvedības atskaites, VID - attiecības, informācija, audīts

rēķini, akti un pvn atskaites Uz tēmu sarakstu

rēķini, akti un pvn atskaites
Situācija tāda, ka pie norēķinu salīdzināšanas radās strīds ar klientu par vienu pagājušā gada rēķinu. Mums viņš ir iegrāmatots, viņiem - palaists garām. Šobrīd viss iet uz to, ka labosim mēs, tikai īsti nesaprotu, kā tagad sanāk.

Bija nodošanas-pieņemšanas akts par padarītiem darbiem un secīgi rēķins. Izrakstīto rēķinu iekļāvām attiecīgajā PVN deklarācijā. Ja mēs viņu anulējam, vai mums tā pozīcija jāņem ārā arī no deklarācijas? PN akts visdrīzāk netiks anulēts un pārtaisīts un PVN likumā ir punkts, ka pēc pakalpojumu sniegšnas 15 dienu laikā jāizraksta rēķins. Pieņemsim, ka rēķinu mēs izrakstam pusgadu vēlāk, bet, ja pareizi saprotu, tas punkts mums uzliek pienākumu deklarēt PVN arī ja rēķins nav izrakstīts?

Kā vispār tādos gadījumos dara, ja atklājas ka savstarpējie norēķini nesakrīt?
Zhavoronoks
Zhavoronoks 21.04.2018 08:38
372 ziņojumi

Atbildes (18)

Kā vispār tādos gadījumos dara, ja atklājas ka savstarpējie norēķini nesakrīt?
Zhavoronoks 21.04.2018 08:38
Salīdzina visus rēķinus un labo tas, kurš nav ievadījis.
Japaina
Japaina 21.04.2018 08:54
10269 ziņojumi
Mūsu vaina vēl ir tas, ka mēs laicīgi nesaņēmām un neatbildējām uz aktu salīdzināšanu, bet tas atklājās ar nokavēšanos.
Ja labotu mēs, tas būtu kaut kāds pārkāpums vai kā? Mums ar viņiem vispār sarežģītas attiecības.
Zhavoronoks
Zhavoronoks 21.04.2018 09:53
372 ziņojumi
Vai ir kaut kāds normatīvs, kas skaidri nosaka, ka labo tas, kurš nav ievadījis rēķinu?
Zhavoronoks
Zhavoronoks 21.04.2018 09:54
372 ziņojumi
Jālabo tā, lai rēķini atbilstu reālajai situācijai. Ir noticis darījums vai nav.
Ilma
Ilma 21.04.2018 10:00
30495 ziņojumi
Mūsu vaina vēl ir tas, ka mēs laicīgi nesaņēmām un neatbildējām uz aktu salīdzināšanu, bet tas atklājās ar nokavēšanos.
Zhavoronoks 21.04.2018 09:53
Ja jau nesaņēmāt, tad arī neatbildējāt, interesants formulējums. Ja darījums ir noticis, tad kā to var dzēst?
Japaina
Japaina 21.04.2018 10:11
10269 ziņojumi
Mūsu vaina vēl ir tas, ka mēs laicīgi nesaņēmām un neatbildējām uz aktu salīdzināšanu, bet tas atklājās ar nokavēšanos.
Zhavoronoks 21.04.2018 09:53
Tas, jau atkal jāskatās no otras puses- viņi izsūtīja ar saviem datiem salīdzināšanas aktu ? Pagāja 10 dienas un nav saņēmuši Jūsu akceptu (pieņemsim, ka nesaņēmāt-laicīgi utt), tad viņu akts tiek pieņemts kā pareizais, pat bez Jūsu paraksta. Tikai jautājums, vai viņi var pierādīt, ka "šis" salīdzināšanas akts vispār bija izsūtīts (piem., ierakstīta vēstule utt)?
Man ir tādi gadījumi, ka nosūtu salīdzināšanas AKTUS laicīgi (piem.,ar ierakstītu vēstuli,ja ir atlikumi kontos). Klients neatbild-secinu, ka dati ir akceptēti, jo ir tāda piezīme AKTOS_( Lūdzam salīdzināt savstarpējos norēķinus, parakstīt, apzīmogot un atsūtīt atpakaļ salīdzināšanas akta vienu eksemplāru.
Ja salīdzināšanas akts netiks saņemts 10 dienu laikā, savstarpējos norēķinus uzskatīsim par salīdzinātiem.). Pēc kāda laika, klients grib pierādīt, ka nekādu PPR vai rēķinu nav saņēmis- es atbildes vietā sūtu viņam parakstītu PPR_un visus citus pierādījumus, ka darījums ir noticies. Viss- āmen- savā galā neko nemainu
Iceiceice
Iceiceice 21.04.2018 12:00
54 ziņojumi
Не, но с заказными письмами это сильно, конечно.
Tt7
Tt7 21.04.2018 13:17
37863 ziņojumi
если что,вам даже заказное письмо не поможет,может вы им заказным письмом открытку с Новым годом отправляли, а не акт
Murad
Murad 26.04.2018 14:50
102 ziņojumi
Pastā ir iespēja nosūtīt ierakstītu vēstuli ar satura aprakstu.
Vinnijsp
Vinnijsp 26.04.2018 14:57
308 ziņojumi
Paldies par visām atbildēm, bet pēc abpusējas stīvēšanās tomēr sanāca tā, ka izlabojām savā pusē.

Un tagad seko nākamais jautājums, ko darīt ar atskaitēm? Ņemt no pagājušā gada PVN un MUN to rēķinu ārā un likt iekšā jauno rēķinu tekošajās atskaitēs? Varbūt var atstāt pagājušā gada atskaites kā ir, tikai nomainīt attaisnojuma dokumenta numuru pret jauno rēķinu? Nodokļus mēs tāpat esam samaksājuši jau sen.
Zhavoronoks
Zhavoronoks 16.07.2018 07:12
372 ziņojumi
Vai tiešām nevienam nav pieredze ar šādi labotiem dokumentiem? Vai arī jūs kā klintis līdz pēdējam stāvat par nelabošanu?
Mēs jau ar labprāt nelabotu, bet šoreiz nesanāca.
Zhavoronoks
Zhavoronoks 16.07.2018 13:00
372 ziņojumi
Если нет возможности не переделывать- тогда Вам не тольно НДС декларацию надо переделывать , но и декларацию о подоходному налогу с предприятия-доход ведь тоже завышен !
Соответственно, входящий остаток прибыли прошлых лет , дебиторы и т.д.
Только акт придется убрать и скосить под то, что бух поторопился выписать счет, ведь работу не сделали ! Потом сделать акт этим годом и выписать счет типа до 15 июля/ раз в полгода можно/.
Вот удасться их заставить заплатить- еще вопрос ......
Может посчитать и дешевле списать этого дебитора, как ненадежного дебитора прошлых лет, заплатив 25 % ?
Krast
Krast 16.07.2018 13:18
1902 ziņojumi
Bet vai nevar tā, ka mēs savus ieņēmumus joprojām atzīstam pagājušajā gadā (kā pēc būtības arī ir), bet tikai rēķinu esam izrakstījuši ar gada kavēšanos?

PVN likumā gan noteikts, ka nodokļa rēķins jāizraksta ne vēlāk kā 15.dienā, kas attiecīgi rada saistības norēķināties ar valsti par PVN, bet ar valsti mēs jau esam norēķinājušies atbilstoši tai 15. dienai. Vai tam par pamatu nevar būt kaut kāds iekšējs dokuments?
Zhavoronoks
Zhavoronoks 16.07.2018 13:42
372 ziņojumi
Не можете Вы доход в одном периоде отразить, а они в другом. Расхождение по периодам может быть по НДС !
Спишите этот дебиторский долг в этом году, как безнадежный-ошибочный, если не хотите прошлый год менять, заплатите налог и выпишите новый счет этим годом/ акт тоже переделав на этот год.
Мне кажется- это самые маленькие телодвижения с такой проблемой.....
Krast
Krast 16.07.2018 13:55
1902 ziņojumi
Jūs domājat - veco rēķinu atstāt kā ir un jauno uzskatīt par citu rēķinu, un vēlreiz maksāt gan PVN, gan MUN? Tas atkal kaut kā padārgi sanāk.
Vēl jo vairāk, ja viņi arī šoreiz nesamaksās.

Tad es labāk labotu gan PVN, gan MUN, gan visus tos atlikumus.
Zhavoronoks
Zhavoronoks 16.07.2018 16:58
372 ziņojumi
Tā, laikam vēl viena problēma - EDS nemaz neļauj labot pagājušā gada MUN deklarāciju uz leju, neļauj samazināt apliekamo ienākumu. Sanāk, ka viņi mani piespiež atzīt ieņēmumus pagājušā gadā?
Bet ko tad darīt ar PVN, lai tā putra nebūtu pārāk liela?

Vai nevar pagājušā gada PVN deklarāciju atstāt kā ir un nomainīt tajā attaisnojuma dokumenta numuru un datumu pret šī gada rēķina datiem? Sistēmai vismaz vajadzētu redzēt, ka mūsu pagājušā gada deklarācija un klienta šī gada deklarācija ir par vienu un to pašu ( jauno) dokumentu?

Maksāt nodokļus dubultīgi negribētu gan, darījums priekš mums ir diezgan paliels.
Zhavoronoks
Zhavoronoks 16.07.2018 21:52
372 ziņojumi
Вариант 1.
Созвониться с VID, объяснить ситуацию. Если согласятся, выведут на специалиста EDS, который исправит "вручную". Лучше, чтобы звонил мужчина с обаятельным голосом.
Вариант 2.
Исправить только PVN декларацию. Включить PVN в текущую, в декларации MUN не показывать. Составить внутренний документ с подробным описанием. Может "проканает".
Вариант 3 (на мой взгляд - самый плохой).
Составив внутренний документ ничего не показывать сейчас. Но я бы его "легализовал", устроив переписку с VID. Можно попробовать в EDS. Но лучше бы опять привлечь того "мужчину".
Tehnolog
Tehnolog 17.07.2018 10:16
3101 ziņojums
EDS nemaz neļauj labot pagājušā gada MUN deklarāciju uz leju,
Protams. To likums nosaka, ka MUN nedrīkst labotajās deklarācijās samazināt ienākumus. Palielināt drīkst, bet samazināt - nē..
Andaz
Andaz 17.07.2018 11:51
27892 ziņojumi

Paldies pateica

Nosūtīt ziņojumu Pievienot Kontaktiem

Vietnes izmantošanas laiks bez autorizācijas ir beidzies!

Lai varētu turpināt izmantot vietni, jums ir jāautorizējas vai jāreģistrējas.

Pēc 10 sekundēm jūs automātiski novirzīs uz reģistrācijas lapu.