По-русски
Piemēram: PVN deklarācija

Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).

Darba likumdošana, darba attiecības. Darba drošība.

Jaunā datu regula parastam uzņēmējam? Uz tēmu sarakstu

Jaunā datu regula parastam uzņēmējam?
Labdien! Vai kād var izskaidrot saprotamā veidā, ko šī jaunā regula nozīmē parastam uzņēmējam (piemēram, nelielam būvmateriālu tirdzniecības veikalam)?
Kas ir jādara, jāmaina?

Paldies, kas atsauksies!
Bison09
Bison09 25.04.2018 16:20
611 ziņojumi

Atbildes (72)

Mums firma piedāvāja izstrādāt noteikumus. Nezinu vēl cik maksās, jo atkarīgs no datu lietojuma - vai ir lojalitātes kartes, videonovērošana. Ja ir tikai darbinieku dati, tad droši , ka lētāk. Lētāk arī, ja nekur neuzkrājat klientu - fizisko personu datus.
Irucitis
Irucitis 25.04.2018 16:38
697 ziņojumi
Jābūt aprakstītām procedūrām, kā jūs aizsargāsiet privātos datus, kur tie glabāsies, kā tiem piekļūs, kā tos dzēsis, ja būs tāda nepieciešamība. Ja ir mājas lapa, tad lapā jābūt paziņojumiem, par datu uzkrāšanu.
Īsi pastāstīt nevar, jo jāskatās uzņēmums kopumā: grāmatvedības, personāla, klientu datu uzglabāšana, ir/nav mājas lapa, uzkrāj/neuzkrāj IP adreses, ..
Andaz
Andaz 25.04.2018 16:42
27208 ziņojumi
Ok, paldies! Bet principā, teiksim uzņēmuma grāmatvedim - izstudējot attiecīgos atrodamos materiālus- ir iespējams to visu pašam uztaisīt, vai tomēr tas ir pārāk specifiski un labāk ņemt kādas firmas pakapojumus? Un vispār kāda tipa firmas tādus taisa?
Bison09
Bison09 25.04.2018 16:50
611 ziņojumi
Nu vēl pusgadu atpakaļ skatīju, izskatījās , ka nav tik sarežģīti. Bija arī jāreģistrējas datu inspekcijā. Līdz galam neizdarījām. Tagad piesaistījām firmu. Anda jau teica, viss atkarīgs no tā , cik daudz fizisko personu datus uzkrājat un apstrādājat.
Irucitis
Irucitis 25.04.2018 16:58
697 ziņojumi
Protams, cienu Andas zināšanas un arī respektēju viņas attieksmi šajā jautājumā.
Taču vienlaikus palieku pie sava - valsts atkal ir pieņēmusi lēmumu nolūkā dot iespēju nopelnīt alkatīgiem speciālistiem un izmantot iespēju iekasēt soda naudas valsts budžetā.

No valsts puses (datu inspekcija) neesmu nekur lasījis nevienu pušplēstu teikumu par to, kādiem uzņēmumiem, kādos gadījumos šī regula ("ar asinīm") jāizpilda. Ir tikai draudi par soda naudām, kuras JAU aprēķinātas miljonos. Sakiet - vai tā ir valsts!?! Tā ir alkatīgu mežoņu grupa (pareizāk būtu = banda). Tas ir mans VIEDOKLIS, ceru - par to mani netiesās.

Datu inspekcijas pienākums būtu veikt izskaidrošanas darbu, organizēt bezmaksas seminārus valsts reģionos, pa uzņēmumu grupām (atkarībā no uzņēmējdarbības veida). Un tikai tad ķerties pie draudiem un pie sodīšanas.
Nekas tamlīdzīgs nenotiek! Vai varbūt es vienīgais dzīvoju "mucā"?

Es arī nesaprotu, kādus jaunus papīru "blāķus" man sākt ražot, ja manā uzņēmumā strādā tikai 2 darbinieki. Kādas jaunas paroles izveidot, zem kura tepiķa tagad tās glabāt.

Mans priekšlikums - sagatavot oficiālu iesniegumu Ministru kabinetam ar daudziem grāmatvežu parakstiem.
Es būtu ar mieru šādu iesniegumu sagatavot, taču man jābūt pārliecinātam, ka ar drošu elektronisko parakstu to parakstīt vismaz 100 kolēģu - grāmatvežu. Varbūt tad šajā "pīļu dīķī", ko mēs esam spiest saukt par valsti, kaut kas iekustēsies.

Līdzīgi bija ar ārstiem pirms neliela laika. Visiem praktizējošiem ārstiem (pašnodarbinātajiem un SIA) bija jābūt savām mājaslapām internetā. Un tad IT "speciālisti" sarosījās. Kādas tik netika prasītas maksas! Es to pašu izdarīju vismaz 10 reizes lētāk saviem klientiem. Viens no alkatīgajiem IT "speciālistiem" pat atļāvās nosūtīt visiem maniem klientiem ķengu vēstuli par mani. Un apklusa tikai pēc manas sūdzības Veselības inspekcijā.

Par šo valsti var tikai brīnīties un brīnīties.
Aivars007
Aivars007 26.04.2018 09:56
23346 ziņojumi
100% piekrītu Aivaram.
Ilma
Ilma 26.04.2018 10:00
30166 ziņojumi
Es arī visu laiku laužu galvu, kā man rīkoties, vai uzņēmums iekļaujas kaut kādos kritērijos (kuri nekur nav norādīti). Uzskatu, ja uzņēmums nenodarbojas ar nekādu datu apstrādi, bet tikai uztur "sakarus" starp uzņēmumu un valsti caur dažādiem birokrātiskiem dokumentiem, tad tik bargu pieeju nevajadzētu pielietot.
Kirzaka07
Kirzaka07 26.04.2018 10:04
150 ziņojumi
Es arī visu laiku laužu galvu, kā man rīkoties, vai uzņēmums iekļaujas kaut kādos kritērijos (kuri nekur nav norādīti). Uzskatu, ja uzņēmums nenodarbojas ar nekādu datu apstrādi, bet tikai uztur "sakarus" starp uzņēmumu un valsti caur dažādiem birokrātiskiem dokumentiem, tad tik bargu pieeju nevajadzētu pielietot.
Kirzaka07 26.04.2018 10:04
Pamēģiniet kaut ko pajautāt datu inspekcijā.
Tur pat nezina to, kas viņu pašu mājaslapā rakstīts.
Pirms kādas nedēļas par to pārliecinājos personīgi.
Aivars007
Aivars007 26.04.2018 10:16
23346 ziņojumi
uzņēmuma grāmatvedim - izstudējot attiecīgos atrodamos materiālus- ir iespējams to visu pašam uztaisīt
Bison09 25.04.2018 16:50
Tas nav grāmatveža pienākums, bet gan IT speciālista.
Andaz
Andaz 26.04.2018 10:35
27208 ziņojumi
Pamēģiniet kaut ko pajautāt datu inspekcijā.
Aivars007 26.04.2018 10:16
Vakar vai aizvakar bija liels pasākums tieši par Regulu un VDI neieradās! Kaut arī viņi bija centrālie lektori. Neieradās un viss. Bez jebkāda paskaidrojuma.
Andaz
Andaz 26.04.2018 10:37
27208 ziņojumi
Piekrītu Aivaram! Parakājoties i-netā, atradu failu, kur bija aprakstīti ieteikumi par datu aizsardzību, bet ne šī gada svaiguma, kaut kādu nolikumu pēc tā parauga "sacepu" mazam 7 cilvēku uzņēmumam, lai ir vismaz pārbaudē ko likt priekšā, bet īstas skaidrības nav. Uzrakstīju,ka Valdes locekle atbildīga par personas datu aizsardzību, jo kau kādam speciālistam nav naudas. Paziņa no liela uzņēmuma pastāstīja,ka darba datoriem obligāti jābūt parolēm ar 8 zīmju kombināciju, jābūt rakstiskām darbinieku piekrišanām, ka viņa dati var tikt nodoti uzņēmumu apkalpojošiem uzņēmumiem utml. , ( šīs paziņas vīrs no darbavietas bija nosūtīts dārgos kursos pa šo tēmu). Personas pasu, ID karšu utml dokumentu kopijas sen aizliegts no darbiniekiem prasīt. Videonovērošanas kameras filmēt darbiniekus arī drīkst tikai ar viņu rakstisku piekrišanu.
Xinga
Xinga 26.04.2018 10:37
107 ziņojumi
vnk besī tie dārgie semināri, kur neko jēdzīgu un konkrēti nepasaka

vienīgo, ko atradām i-netā ir šī rekomendācija https://www.google.lv/search?q=rekomend%C4%81cija+personas+datu+aizsardz%C4%ABba+darba+viet%C4%81s&rlz=1C1RNVE_enLV622LV622&oq=rekomend%C4%81cija+personu+datu+&aqs=chrome.1.69i57j0.16933j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Kirzaka07
Kirzaka07 26.04.2018 10:45
150 ziņojumi
šeit būs fails
Kirzaka07
Kirzaka07 26.04.2018 10:48
150 ziņojumi
Personas pasu, ID karšu utml dokumentu kopijas sen aizliegts no darbiniekiem prasīt. Videonovērošanas kameras filmēt darbiniekus arī drīkst tikai ar viņu rakstisku piekrišanu.
Xinga 26.04.2018 10:37
Tas nekad nav bijis atļauts, nevis sen aizliegts.

jābūt rakstiskām darbinieku piekrišanām, ka viņa dati var tikt nodoti uzņēmumu apkalpojošiem uzņēmumiem
Xinga 26.04.2018 10:37
Nav gluži patiesība, jo, starp pakalpojumu sniedzēju un uzņēmumu ir jābūt līgumam, un darbinieki tur nav jāiesaista. Mums ir likumdošana, kas to atļauj un likumdošanas ietvaros nekāds atļaujas nevienam nav jāprasa. Ir svarīgi, kur pakalpojumu sniedzējs glabā datus - savā serveri vai mākonī.

Ir lektori un ir lektori - vieni stāsta pilnīgas muļķības, citi ir iedziļinājušies Regulā un stāsta sakarīgi. BET - ej nu un zini, kurš ir kurš un kāda būs tā saņemtā informācija.
Andaz
Andaz 26.04.2018 10:58
27208 ziņojumi
šeit būs fails
Kirzaka07 26.04.2018 10:48
2013.gads
Vai ir aktuāla? Proti - vai ir iekļautas jaunās regulas prasības?
Aivars007
Aivars007 26.04.2018 11:12
23346 ziņojumi
šeit būs fails
Kirzaka07 26.04.2018 10:48
2013.gads
Vai ir aktuāla? Proti - vai ir iekļautas jaunās regulas prasības?
Aivars007 26.04.2018 11:12
upss , kāpēc iedeva tādu vecu datumu , jā, laikam man izdrukāts ir savādāks ...
Kirzaka07
Kirzaka07 26.04.2018 11:19
150 ziņojumi
dvi.gov.lv maājs lapā arī tāds gads stāv, značit nav atcelts ... dīvaini...
http://www.dvi.gov.lv/lv/datu-aizsardziba/organizacijam/ieteikumi/
Kirzaka07
Kirzaka07 26.04.2018 11:21
150 ziņojumi
Tak pārņemti ar darbiem,nav laika izmainīt
Irucitis
Irucitis 26.04.2018 11:40
697 ziņojumi
12 апреля Сейм в первом чтении поддержал проект Закона об обработке личных данных. Законопроект предусматривает разработать национальное регулирование, чтобы способствовать применению Общей регулы по защите данных Европейского Сообщества (ЕС). Административные наказания за нарушения требований регулы установлены в регуле, и они не будут включены в национальное регулирование. Предусмотренные в кодексе административных правонарушений штрафы за нарушения требований защиты данных, начиная с момента начала применения регулы, не будут применяться в отношении частных лиц. Для того чтобы закон вступил в силу, он еще будет рассмотрен в двух чтениях в ответственной комиссии и Сейме
Остается дождаться закон
Jelena001
Jelena001 26.04.2018 12:11
957 ziņojumi
Interēsojos Datu valsts inspekcijā un arī pie konkrētajiem speciālistiem, kas ar to nodarbojas. Visos gadījumos nav vajadzīgs uzņēmumā datu aizsardzības speciālists, tas ir tikai gadījumos, ja dati tiek analizēti - piemēram, lojalitātes kartes, darbā iekārtošanas aģentūras utt, kā arī videonovērošana. Visos citos gadījumos var vai nu paši izlasīt regulu un izpildīt visu vai arī šie speciālisti var uztaisīt sākuma auditu uzņēmumam ar to, kas ir vēl jāuzlabo utt.

Par mājaslapām ļoti daudz informācija ir angļu valodā (vajag norādīt kādi dati par personām tiek glabāti un kādos nolūkos, kārtību kā persona var šos datus labot un dzēst, kā arī to, ka personai ir tiesības uzzināt par to, kādi dati tiek glabāti par viņu, un, protams, ja ir kāda veida reģistrācija mājaslapā, tad noteikti cilvēkam ir jāapstiprina šie noteikumi un tikai tad var reģistrēties). Vispār jau ar šiem noteikumiem mājaslapām, kurās glabājas kādi dati par fiziskām personām, būtu jābūt ar SSL sertifikātu (Https) .

Videoieraksti ir jādzēš ik pēc noteikta laika, tāpat arī dažādi citi ieraksti (kad darbinieks ierodas darbā, kad beidz strādāt), jāsamazina informācijas apjoms, kas tiek prasīts, nedrīkst lieki prasīt telefona nr., piemēram, tas tad ir jāskaidro, kāpēc tas ir nepieciešams. Tas viss vienkārši jāapraksta, ja paši taisa, jo summas ir ļooti lietas par tādu pakalpojumu.
Ja sniedz ārpakalpojumu, tad ir jāmaina līgumi noteikti un jāietver šīs prasības.
Kkkk
Kkkk 26.04.2018 23:04
63 ziņojumi

Paldies pateica

Nosūtīt ziņojumu Pievienot Kontaktiem