Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
требования к чекам Uz tēmu sarakstu
Atbildes (50)
10269 ziņojumi
7.1 1. preču vai pakalpojuma nosaukumu;
7.1 2. attiecīgā saimnieciskā darījuma vai darbības aprakstu (piemēram, preču piegāde (pārdošana) citam uzņēmumam, pārvietošana starp uzņēmuma pastāvīgajām darbības vietām (turpmāk – uzņēmuma struktūrvienības) vai starp personām, kas atbild par konkrētu preču saglabāšanu, pakalpojuma sniegšana).
7.2 Sagatavojot attaisnojuma dokumentu, saimnieciskā darījuma mērītājos norāda:
7.2 1. mērvienību un daudzumu;
7.2 2. vienas vienības cenu;
7.2 3. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā;
7.2 4. piešķirtās atlaides, ja tādas ir;
7.2 5. no saimnieciskā darījuma novērtējuma naudā aprēķinātos nodokļus (pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis, dabas resursu nodoklis), ja tādi ir;
7.2 6. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā kopā ar nodokļiem.
http://www.likumi.lv/doc.php?id=80418
un turpat ir arī sadaļa par preču piegādes dokumentu rekvizītiem:
I1. Speciālās prasības attaisnojuma dokumentu noformēšanā un grāmatvedības reģistru kārtošanā darījumos ar precēm
Attaisnojuma dokuments ir dokuments, kurš apliecina uzņēmuma saimnieciskā darījuma esamību un kurā ietverti vismaz šādi dokumenta rekvizīti un informācija par saimniecisko darījumu:
1) dokumenta autora nosaukums (firma), bet ja dokumenta autors ir fiziskā persona, — vārds un uzvārds;
2) dokumenta autora reģistrācijas numurs (ja dokumenta autors saskaņā ar likumu jāreģistrē), bet ja dokumenta autors ir fiziskā persona, — personas kods (ja personai tāds piešķirts);
3) ārējam attaisnojuma dokumentam — arī juridiskā adrese (ja dokumenta autors saskaņā ar likumu jāreģistrē) vai adrese (ja dokumenta autors saskaņā ar likumu nav jāreģistrē), bet ja dokumenta autors ir fiziskā persona, — arī personas norādītā adrese vai, ja tāda nav norādīta, deklarētās dzīvesvietas adrese;
4) dokumenta veida nosaukums;
5) dokumenta datums;
6) dokumenta reģistrācijas numurs;
7) paraksts (izņemot šā likuma 7.1 pantā minētos gadījumus);
atsevišķiem attaisnojuma dokumentu veidiem — arī citi tiesību aktos noteiktie obligātie dokumenta rekvizīti;9) saimnieciskā darījuma dalībnieki, norādot katra saimnieciskā darījuma dalībnieka nosaukumu (firmu), reģistrācijas numuru (ja saimnieciskā darījuma dalībnieks saskaņā ar likumu jāreģistrē), juridisko adresi (ja saimnieciskā darījuma dalībnieks saskaņā ar likumu jāreģistrē) vai adresi (ja saimnieciskā darījuma dalībnieks saskaņā ar likumu nav jāreģistrē), bet ja saimnieciskā darījuma dalībnieks ir fiziskā persona, — norādot vārdu un uzvārdu, personas kodu (ja personai tāds piešķirts), personas norādīto adresi vai, ja tāda nav norādīta, deklarētās dzīvesvietas adresi;
10) saimnieciskā darījuma apraksts, pamatojums un mērītāji (daudzumi, summas), bet tiesību aktos noteiktajos gadījumos — arī cita informācija par saimniecisko darījumu.
жаль, что убрали дату регистрации, любопытно, сколько лет чел в поиске
6 ziņojumi
Vai tas nozīmē, ka tas attiecas arī uz automātos veiktiem pirkuma čekiem, piem. autostāvvietu čeki, degvielas čeki un tml. ?
darbiniekam drīkst atlīdzināt izdevumus
bet vai uzņēmums drīkst
uz šo dokumentu pamata uzskaitīt izmaksas
un vēl jo vairāk-
atskaitīt priekšnodokli.
Manas domas:
Avansiera atskaite nav nodokļa rēķins- PVN nevar artskaitīt.
Grāmatvedībā nav ārējais dokuments kurā kā preču vai pakalpojumu saņēmējs norādīts uzņēmums- ja nu vienīgi savstarpēji kombinējot divus ārējos dokumentus- jo arī avansiera arskaite ir ārējais dokuments( persona kuras rīcībā ir uzņēmuma nauda atskaitās par naudas izlietojumu ) kuram pievienoti citi ārējie dokuementi.
10269 ziņojumi
"Par ārēju attaisnojuma dokumentu uzskatāms dokuments, kas sastādīts citā uzņēmumā, kā arī tāds dokuments, kas sastādīts pašu uzņēmumā iesniegšanai citam uzņēmumam. Visi pārējie attaisnojuma dokumenti uzskatāmi par uzņēmuma iekšējiem attaisnojuma dokumentiem. "
http://www.likumi.lv/doc.php?id=66460
Ierakstus grāmatvedības reģistros izdara tieši uz šo ārējo dokumentu pamata nevis ar vienu ierakstu iegrāmato avansa norēķinā norādīto un arī Priekšnodokli atskaita no ārējiem dokumentiem - čekiem, kvītīm, kas iekļauto avansa norēķinu personas atskaitē.
bet par ro ka šeit maldīgi tiek radīta vīzija ka avansiera atskaitei drīkst pievienot dokumentus BEZ rekvizītiem un izsniegt naudu un tos pieņemt kā atskaiti par naudas izlietojumu.
labi uzņēmējam ir skaidrs ka cilvēks izlietotoja naudu viņa darba pienākuma pildīšanai bet vai VID būs skaidrs ka tie ir izdevumus apliecinošie dokumenti uzņēmumam un dod tiesības atskaitīt priekšnodokli. -PAR TO MANAS ŠAUBAS.

Par to ka nav ārējs dokuments- varam padiskutēt- Atskaiti sastāda norēķinu persona - fiziska persona iesniegšanai uzņēmumā ( tas nekas ka dabā 90% gadījumu to taisa grāmatveži.) Tā ir par naudas līdzekļiem kopš saņemšanas no kases atbildīgās personas atskaite vadībai par uzņēmuma naudas izlietošanu.- dokuments starp fizisko personu kuras atbildībā atrodas uzņēmuma nauda un ar kuru būtu jābūt noslēgtam materiālās atbildības līgumam mun uzņēmumu.
Iekšejie dokumenti manā izpratnē ir akti, izziņas .. ko sastāda uzņēmumā noteiktā kārtībā un kas papildina āreējo dokumentu informācijas nepilnības jeb dod skaidrojumu darījumiem uzņēmuma iekšienā. - bet tas no tā gaumes lieta galvenais ko darīt ar šiem ārējiem dokumentiem bez rekvizītiem kas pēc likumdevēja domām ir dokuments kas attaisno naudas izlietojumu bet tai paša laikā neatbilst darījuma dokumenta pras;ibām.
Par čekiem bez rekvizītiem viennozīmīgi tie nav attaisnojuma dokumenti likuma izpratnē.
Kā tad ar šo?
Iznāk, ka šājā gadījumā attaisnojuma dokumentu mēs nesaņemsim, tātad te nevar būt runa ne par izdevumiem ne par PVN priekšnodokli.