Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
продажа товара россиянам Uz tēmu sarakstu
955 ziņojumi
Atbildes (9)
955 ziņojumi
Labdien!
Izskatot Jūsu uzdoto jautājumu elektroniskā veidā, sniedzam sekojošu informāciju.
Atbilstoši likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” (turpmāk – likums) 1.panta29.punktam preču eksports ir preču izvešana no iekšzemes uz trešajām valstīm vai trešajām teritorijām.
Saskaņā ar likuma 7.pantapirmās daļas 1.punktupievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) 0 procentu likme tiek piemērota preču eksportam un to preču piegādēm, kas ievestas Eiropas Savienības teritorijā no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām un nav izlaistas brīvam apgrozījumam, ja piegādes veiktas muitas noliktavās un brīvajās zonās.
Ņemot vērā minēto,likuma izpratnē preču izvešana no Lietuvas neatbilst preču eksporta definīcijai un līdz ar to PVN 0% likmi atbilstoši likuma 7.pantapirmās daļas 1.punktampiemērot nevar.
Saskaņā ar likuma 7.pantapiekto daļu, ja apliekamā persona, kas piegādājusi preces vai sniegusi pakalpojumus atbilstoši šā panta pirmajai daļai, nevar uzrādīt eksportu apliecinošus dokumentus vai dokumentus, kas apliecina nodokļa 0 procentu likmes piemērošanu, tā maksā nodokli par piegādātajām precēm vai sniegtajiem pakalpojumiem atbilstoši 5.pantapirmajā vai trešajā daļā noteiktajai likmei.
MK 2006.gada14.novembra noteikumu Nr.933 „Likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” normu piemērošanas kārtība” (turpmāk – MK 2006.gada14.novembra noteikumi Nr.933) 154.punktā ir noteikts, ka, piemērojot likuma 7.pantapiekto daļu, par eksportu apliecinošiem dokumentiem izmanto izvešanas muitas deklarāciju, kas noformēta atbilstoši normatīvajiem aktiem muitas jomā, vai vismaz divu turpmāk minēto dokumentu kombināciju, kas nepārprotami apliecina eksporta faktu:
955 ziņojumi
2) līgumus, kas noslēgti ar trešajās valstīs vai trešajās teritorijās reģistrētām personām (preču saņēmējiem);
3) dokumentus, kas apliecina samaksu par preču eksportu.
Saskaņā ar MK 2006.gada14.novembra noteikumu Nr.933 155.punktu piemērojot likuma 7.pantapiekto daļu, eksportu apliecinošos dokumentus noformē normatīvajos aktos muitas jomā noteiktajā kārtībā uz tās apliekamās personas vārda, kura eksportē preces. Minētos dokumentus var noformēt arī uz ekspeditora vai tās personas, kura eksportē preces, pārstāvja vārda, taču šajā gadījumā tos var izmantot kā eksportu apliecinošos dokumentus tikai tad, ja ir iespējams pierādīt eksporta faktu.
MK 2006.gada14.novembra noteikumu Nr.933 157.punktā ir noteikts, ka, piemērojot likuma 7.pantapiekto daļu, lai apliecinātu preču eksportu un nodokļa 0 procentu likmes piemērošanu, katrā konkrētā gadījumā līdztekus šo noteikumu 154. un 156.punktā minētajiem dokumentiem var izmantot arī citus dokumentus, kuri nepārprotami apliecina eksporta faktu un nodokļa 0 procentu likmes piemērošanu.
Tādējādi, preču piegādēm, kas nav preču eksports likuma izpratnē, ja preču nosūtīšana vai transportēšana uzsākta iekšzemē, preču piegādes vieta ir iekšzeme un darījumam tiek piemērots nodoklis atbilstoši 5.pantapirmajā vai trešajā daļā noteiktajai likmei.
955 ziņojumi
955 ziņojumi
Они же вам пишут- par eksportu apliecinošiem dokumentiem izmanto izvešanas muitas deklarāciju, kas noformēta atbilstoši normatīvajiem aktiem muitas jomā - ваша таможенная декларация не под кустом вами собственноручно написана, а оформлена в соответствии и т.п. Она их не устраивает? Тогда читаем дальше-
vai vismaz divu turpmāk minēto dokumentu kombināciju, kas nepārprotami apliecina eksporta faktu:
1) starptautiskos kravas transporta pavaddokumentus vai to kopijas (tai skaitā CMR, starptautiskā dzelzceļa transporta pavadzīme, konosaments, gaisa pārvadājuma pavadzīme);
2) līgumus, kas noslēgti ar trešajās valstīs vai trešajās teritorijās reģistrētām personām (preču saņēmējiem);
3) dokumentus, kas apliecina samaksu par preču eksportu.
Оставьте дакларацию в покое и предоставьте ЦМР+договор или договор+оплату. Единственно, место загрузки в ЦМР –Латвия.
955 ziņojumi
________________________________________________________________
Именно. Инвойс и оплата по банку. Распечатка с печатью банка- официальный документ для СГД.
955 ziņojumi