Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
atvaļinājuma aprēķins
Darbinieks februārī iet uz 2 nedēlām atvaļinājumā. Atvaļinājuma naudu izmaksā pirms atvbaļinājuma, bet algu par februārī martā. Pie atvaļinājuma aprēķina neapliekamo ienākumu (45 Ls) un atvieglojumu par apgādāmajiem (70Ls) piemēro pilnā apmērā vai proporcionāli dienām?
Atbildes (11)
Samaksu par atvaļinājuma laiku un darba samaksu par līdz atvaļinājumam nostrādāto laiku izmaksā ne vēlāk kā vienu dienu pirms atvaļinājuma.
Ja darbinieks iet atvaļinājumā no.13.-26.februārim, vai tad alga par 01.-12.februāri jāizmaksā kopā at atvaļ naudu? Tā jau ir alga nevis atvaļinājuma nauda.
No VID atbildēm:
Tā kā atvaļinājuma nauda ir avansa norēķins, kurš tiek izmaksāts saskaņā ar Darba likuma 69.pantupirmsdarbinieks aiziet atvaļinājumā, tad aprēķināto un ieturēto algas nodokli iemaksā tajā dienā, kad tiek iemaksāts budžetā algas nodoklis no patstāvīgo darbinieku darba algām.
Savukārt darba ņēmējam aprēķinātā atvaļinājuma samaksa un no tās aprēķinātās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sadalāmas pa tiem pārskata mēnešiem (mēnesis, par kuru darba devējam ir pienācis termiņš veikt obligātās iemaksas, un mēnesis, kurā ir ieturēts iedzīvotāju ienākuma nodoklis), par kuriem atvaļinājuma samaksa aprēķināta
Nu nezinu, pēc VID rakstītā par to algas samaksu var strīdēties. Bet kā ir ar 40 Ls un 70 Ls piemērošanu?
Parasti darbiniekam apreķina visus darba ienākumus par mēnesi un pie tiem aprēķina visus nodokļus
Nu nezinu, pēc VID rakstītā par to algas samaksu var strīdēties. Bet kā ir ar 40 Ls un 70 Ls piemērošanu?
С чем вы спорить собираетесь?
nekur neatrodu - kā ir ar neapliekamā minimuma dalīšanu atvaļinājumanaudai? Varbūt ir kādi MK noteikumi atvaļ naudas aprēkinam pareizam?
knieb kaut čūkstā
Neapliekamo minimumu piemēro kalendāram mēnesim, ko taisieties dalīt?
Sanāk, ka februārī vispirms maksāju atvaļ naudu nevis algu, tad neapliek minim jāpiemēro uzreiz pilnā apmērā. Tad pie algas aprēķina būs 0 neapl min.?
Aprēķiniet algu 01.-12.02.+atv nauda, piemērojiet neapliekamo.Pēc atvaļinājuma veiciet pārrēķinu, ja nostrādā vēl 27.-28.02.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture