Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Новое предприятие
Зарегистрирована новая фирма. Какие инструкции и методики нужно принять (разработать) кроме методики ведения бухучета. Где это можно узнать?
И еще вопрос - директора выбрали учредители, его сразу нужно принять на работу и выплачивать зарплату и социальные взносы?
Atbildes (10)
Какие инструкции нужны можно узнать прочитав закон "о бухгалтерском учете" и правила КМ № 243.
- Dokumentu apgrozības apraksts vai shēma (MK not Nr.243 37. punkts),
- Uzņēmuma grāmatvedības kontu plāns (MK not. Nr. 243 12. un 35. punkti),
- Uzņēmumā ievestās uzskaites objektu kodu sistēmas, simbolu un saīsinājumu lietošanas noteikumus (MK not.Nr.243 21. un 35. punkti),
- Grāmatvedības organizācijas dokumentu , attaisnojuma dokumentu, grāmatvedības reģistru glabāšanas noteikumi (MK not.Nr.243 31.-34.,35.punkti , lik."Par grāmatvedību" 10 pants),
- inventarizācijas instrukcija (MK not.Nr.243 54.p.; 3.daļa; likums "Par grāmatvedību" 3.daļa),
- Ilgtermiņa ieguldījumu un apgrozāmo līdzekļu klasifikācijas kritērijus (MK not.Nr.243 35.punkts),
- Pamatlīdzekļu derīgās lietošanas normas (желательно, но можно отдельным приказом на каждое ОС),
- Krājumu uzskaites kārtības noteikumi (желательно).
Если Вы имеете в виду инструкции которые не связаны с бух.учетом, тогда еще:
- Amatu instrukcija,
- Darba aizsardzības instrukcijas,
- Ugunsdrošības instrukcija,
- Higiēnas prasības.
Большое спасибо за ответ, я спрашивала именно о том, что не связано с бухучетом. Может быть подскажите, где можно получить информацию, что в эти инструкции должно входить. Где-то можно найти примерные образцы?
Чтобы написать все источники в которых об этом написано, это займет очень много места , но вот основные:
Likumi:
"Latvijas Darba likumu kodekss",
"Par darba aizsardzību",
"Par uzņēmējdarbību",
"Par ugunsdrošību",
"Preču un pakalpojumu drošuma likums",
"Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību",
"Par valsts darba inspekciju",
"Pārtikas uzraudzības likums" un t.t.
MK noteikumi:
"Noteikumi par bīstamajām iekārtām",
"Ugunsdrošības normas",
"Ugunsdrošības noteikumi",
"Prasības drošības zīmju lietošanai darba vietās",
"Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi",
"Noteikumi par gaisa kvalitāti",
"Noteikumi par iekārtu elektrodrošību",
"Noteikumi par minimālajā prasībām nodarbināto drošībai un veselības aizsardzībai darba vietās" un t.t.
всего естественно не перечислишь все зависит от специфики Вашего преприятия.
по вопросам, связанным с трудом и его охраной можно получить бесплатную консультацию в гос.трудовой инспекции Кр.Валдемара 38 3 этаж. сайт
www.vdi.lv
Интересно, а где нибудь в И-нете есть балванки этих необходимых документов, которые должно разрабатывать предприятие?
Очень жаль , что у нас как всегда бухгалер - универсал (он и бухгалтер и отдел кадров и ответстенный за ,,,,,,,,,) потому как все эти нормативные акты должен составлять не бухгалтер , а специалисты в этой области.
Мы (бухгалтера) душевные люди , переживаем за весь "пакет" необходимых документов. Надеюсь это ценят наши руководители.
еще не встречал такого руководителя, который бы это оценил - принимают как должное а если что не так мы же еще и крайние
Поправка - сейчас это MK noteikumi Nr.585
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture