Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nākošo periodu izdevumi
Labdien. Es kapitālā remonta izmaksas nomātai telpai uzkrāju kontā 2410 un norakstu pakāpeniski visa līguma darbības laikā. bet tagad man ir gadījums, ka cehs pieder pašam īpašniekam, ir līgums par izmantošanu, ir kapitālās izmaksas par remontu, kuras uzkrāju kontā 2410, bet nav līguma termiņa. Uz cik tad gada beigās uzkrātās summas dalīšu? Varbūt kādam vēl ir bijusi tāda situācija?
Atbildes (10)
Я вообще использую счет 12....-долгосрочные вложения в арендованные основные средства. Установите распоряжением срок списания вложенных на ремонт средств,например 5 или 10 лет. Или сделайте дополнение к договору аренды.
А там не догвор аренды, а похоже, патапинайума (если я правильно понимаю хитрое название līgums par izmantošanu). В этом случае все капитальные затраты (если они конечно действительно капитальные) - вообще мимо кассы, а именнно, за счет владельца.
Но как я поняла, затраты были сделаны фирмой в то время, когда был другой владелец, с которым был договор аренды.
А я поняла,что два обособленных случая.
И согласна с Комариком(прочитав повнимательнее),что это может и не быть договором аренды.
Я думаю, что это не два обособленных случая. Фирма брала в аренду помещение, сделала капитальный ремонт, потом помещение купил владелец фирмы. Т.е. речь идёт об одном и том же помещении. Я бы списала остаток стоимости ремонта на затраты при расторжении договора аренды со старым владельцем.
Правы оба - и Комарик, и Мартинас. Комарик - если это два разных случая, Мартинас - если один.
Jā, ir patapinājuma līgums. Ēka pieder firmas īpašniekam. Pie ēkas klāt tiek pārbūvēta saimniecības ēka kā ražošanas cehs. Nedomāju, ka šī ceha palaišanas izmaksas būtu uz īpašnieka rēķina,jo nolietojums tak netiek ēkai rēķināts, bet iegulda ceha remontam, lai varētu ražot.
Laikam jau izdarīšu tā, ka uztaisīšu rīkojumu klāt līgumam, ka kapitālās izmaksas, kas saistītas ar ceha rekonstrukciju jāamartizē ,piemēram, 10 gadu laikā. Derīgās lietošanas laiku tak vadītājs pats drīkst noteikt- nu tad lai arī nosaka.
Paldies visiem.
Скажите, а всё-таки "tiek pārbūvēta saimniecības ēka kā ražošanas cehs" - это было при новом владельце или при старом? Если при новом, то это за его счет, т.к. договор безвозмездного пользования (patapinājuma līgums) не позволяет пользователю делать капитальные вложения в безвозмездно используемую собственность другого лица.
Jaunā īpašnieka privātīpašums. Ieņēmumu dienestā gan man apgalvoja, ka par laiku, kamēr šīs telpas tiek izmantotas saimnieciskajā darbībā, drīgst rēķināt nolietojumu.
Амортизацию в любом случае может начислять только владелец помещения, в вашем случае учредитель, соответствующим образом зарегистрировавшись в ВИД и платя налоги. И что-то мне крайне сомнительно, чтобы сдачу помещения в безвозмездное пользование можно было классифицировать как хозяйственную деятельность...
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture