Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Ieņēmumu uzskaite pašnodarbinātajam Uz tēmu sarakstu
Ieņēmumu uzskaite pašnodarbinātajam
Reģistrējos kā pašnodarbināta persona,jo iznomāju īpašumu uz daudziem -50 gadiem.Nomaslīgumā noteikta nomas maksa katram gadam ls 300.Saņemu nomas maksu kā avansu par visiem gadiem visu summu ls 15000 šogad.Kā pareizi rādīt ienākumus-vai saņemto naudu(15000),vai nomas maksu par šo gadu(300).
Atbildes (13)
Manuprāt, visu saņemto naudu jau šogad. Un samaksāt arī nodokli 15% apmērā no tīrā ienākuma.
IIN maksātāji kas uzskaiti kārto vienkāršā ierakstā (ieņēmumu- izdevumu uzskaites žurnāls) maksā pēc kases ieņēmumiem- tas ir saņemtās naudas.
Может вам договориться поделить оплату по годам? Или уже ничего не исправить?
Lābāk zīle rokā nekā mednis kokā. Kas zina kas būs pēc 50 gadiem8-)
Man radās jautājums par PVN. Kā VID skatīsies uz to, ka saņemta naudas summa pārsniedz 10 000 Ls, it kā jau ir viens darījums, bet vai periodam nav nozīmes?
Un kā ir ar sociālo nodokli? Ja tīrie ienākumi pārsniedz 150 mēnesī vai 1800 gadā, tad katru mēnesi jāmaksā nodoklis no 150 Ls un katru ceturksni jāiesniedz pašnodarbinātā ziņojums.
Nauda jau ir saņemta,sadalīt pa gadiem to vairs nevar.Varbūt īpašuma apsaimniekošanas izdevumus var iekļaut izdevumos'?
PVN учитывается согласно закону о ПВН, т.е. накопительным методом.
Un kā ir ar sociālo nodokli? Ja tīrie ienākumi pārsniedz 150 mēnesī vai 1800 gadā, tad katru mēnesi jāmaksā nodoklis no 150 Ls un katru ceturksni jāiesniedz pašnodarbinātā ziņojums.
Domāju ka tā arī ir, pēc šis summas saņemšanas līdz gada beigām jāmaksā VSAOI.
Bet kā tad tomēr ir ar to PVN? Jāreģistrējas vai nē?
Es ieteiktu par to vispirms pakonsultēties VID nodaļā.
nuizskatā,s ka naudas vajadzība bijusi tik liela, ka nav žēl arī nodokļos kaudzi no tās atstāt.
Šādi saņemot visu summu vienām aksājumā gada pirmajā pusē, tiešām cilvēks ir atteicies no iespējas "norakstīt" ar īpašuma apsaimniekošanu saistītos izdevumus, kā arī - uzlicis sev par pienākumu maksāt sociālo nodokli līdz gada beigām. Ja summa ienāktu e.g. decembrī, tad sociālais nodoklis būtu tikai par 1 mēnesi jāmaksā.
Kaut arī - var jau arī nodokli tagad samaksāt un pēc tam uzskaitīt izdevumus, tādējādi dabūnot no valsts atpakaļ IIN, kas tiks maksāts turpmākos gados no citiem ienākumiem - kaut vai - no darba algas..
Tāds ir mans - negrāmatveža skatījums
Manuprāt, ka pārmaksāto IIN no darba algas nevar dabūt atpakaļ, ja ir zaudējumi no saimnieciskās darbības. Deklarāciju rezultāti, ja ir zaudējumi no saimnieciskās darbības nesummējas.
Pareizi saimnieciskajā darbībā ja ir zaudējumi uz galv. deklarāciju ta aiziet kā
nulle.Arzaudējumiem saimn. darbībā var segt tikai 3 gadu laikā ja ir ieņēmumi no saimn. darbības par kuriem būtu jāmaksā IIN.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture