Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
IK продаёт свою недвижимость Uz tēmu sarakstu
139 ziņojumi
Atbildes (7)
как недвижимость "участвовала" в хоз. деят-ти ИК
дата приобретения ?
приобретение: отчисляли ндс ?
период и цели использования ?
отчисляли ндс реконструкция, реновация ?
7478 ziņojumi
139 ziņojumi
11.6 pants. Īpaši noteikumi ienākuma noteikšanai no saimnieciskajā darbībā izmantota nekustamā īpašuma atsavināšanas vai pārklasificēšanas par personiskajām vajadzībām izmantojamu lietu
1. Ja nekustamais īpašums atsavināšanas dienā tiek izmantots kā saimnieciskās darbības pamatlīdzeklis, ieņēmumus no nekustamā īpašuma atsavināšanas ņem vērā, nosakot saimnieciskās darbības ienākumu.
2. Ja saimnieciskajā darbībā izmantots nekustamais īpašums tiek pārklasificēts par tādu personiskajām vajadzībām izmantojamu ķermenisku lietu (turpmāk — pārklasificēts), kas atbilst 9.pantapirmās daļas 19.1 punktam, un pārdots 60 mēnešu laikā no pārklasificēšanas, nekustamā īpašuma pārdošanas apliekamo ienākumu nekustamā īpašuma pārdošanas gadā palielina par nodokļa aprēķināšanai norakstītā nolietojuma summu visā laikā, kad pamatlīdzeklis lietots saimnieciskajā darbībā.
3. Taksācijas gadā, kurā nekustamais īpašums tiek pārklasificēts, maksātājs Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē reizē ar gada ienākumu deklarāciju iesniedz informāciju par pārklasificēto pamatlīdzekli (diena, kad nekustamais īpašums klasificēts par saimnieciskajā darbībā izmantojamu pamatlīdzekli, un diena, kad nekustamais īpašums no saimnieciskajā darbībā izmantota nekustamā īpašuma tiek pārklasificēts, nekustamā īpašuma kadastra apzīmējums, taksācijas periodi, kuros norakstīts nolietojums nodokļa aprēķināšanas vajadzībām) un nodokļa aprēķināšanai norakstītā nolietojuma summu visā laikā, kad pamatlīdzeklis lietots saimnieciskajā darbībā.
4. Ja nekustamais īpašums saimnieciskajā darbībā ir ticis izmantots daļēji, apliekamo ienākumu saskaņā ar šā panta pirmās vai otrās daļas noteikumiem nosaka proporcionāli saimnieciskajā darbībā izmantotās nekustamā īpašuma daļas īpatsvaram. ..
7478 ziņojumi
D31 pielikums „Ienākumi no saimnieciskās darbības, ja nodokļa maksātāji kārto grāmatvedību divkāršā ieraksta sistēmā”;
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/veidlapas%20un%20iesniegumi/veidlapa_iein_10012006_nr.41_pielikums.doc
34. Nodokļu maksātājam taksācijas periodā ir pārklasificēti pamatlīdzekļi (nekustamais īpašums) par personiskajām vajadzībām izmantojamu lietu (11.6 pants) (atbildi atzīmēt ar "Jā" vai "Nē")
7478 ziņojumi
см.:http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/mk%20noteikumi/iin/iein_26092006_nr.793.doc
55. Piemērojot likuma 9.pantapirmās daļas 19.punktu fiziskā persona, kura pārdod nekustamo īpašumu, kas bijis tās īpašumā mazāk par 12 mēnešiem, no minētā nekustamā īpašuma pārdošanas ienākuma maksā nodokli rezumējošā kārtībā, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju. Apliekamo ienākumu no nekus¬tamā īpašuma pārdošanas nosaka kā starpību starp pārdošanas cenu un tā iegādes vērtību.
56. Piemērojot likuma 9.pantapirmās daļas 19.punktu ja fiziskā persona pārdod nekustamo īpašumu, kas bijis tās īpašumā ilgāk par 12 mēnešiem, nekustamā īpašuma pārdošanas ienākums ir atbrīvots no aplikšanas ar iedzīvo¬tāju ienākuma nodokli. Tomēr, ja nekustamais īpašums ir izmantots saimniecis¬kajā darbībā, ar nodokli ir apliekama summa, ko nosaka saskaņā ar šo noteiku¬mu 57.punktu
57. Piemērojot likuma 9.pantapirmās daļas 19.punktu ja minētais nekus¬tamais īpašums ticis izmantots saimnieciskajā darbībā, fiziskās personas apliekamo ienākumu palielina par visos iepriekšējos taksācijas periodos, kuros nekustamais īpašums izmantots saimnieciskajā darbībā, norakstīto nolietojumu (likuma 9.pantapirmās daļas 19.punktapiemērošanas piemērs – šo noteikumu 3.pielikumā)
58. Šo noteikumu 56. un 57.punktā minētās normas nepiemēro, ja nodokļa maksātāja saimnieciskā darbība ir nekustamo īpašumu tirdzniecība, būvniecība vai apsaimniekošana, kas neietver iznomāšanu vai izīrēšanu.
(MK 24.07.2007. noteikumu nr.513 redakcijā)
+
переходные правила
7478 ziņojumi
Likuma 9.pantapirmās daļas 19.punktapiemērošanas piemērs
Fiziskā persona par 60000 latu pārdod nekustamo īpašumu (ēku), kura iegādes vērtība ir 50000 latu un kurš izmantots saimnieciskajā darbībā trīs gadus. Iepriekšējos taksācijas periodos norakstītais nolietojums ir 13550 latu. Iesniedzot deklarāciju, personas apliekamais ienākums no nekustamā īpašuma pārdošanas ir koriģējams (palielināms) par iepriekšējos taksācijas periodos norakstīto nolietojuma summu. Apliekamais ienākums šajā gadījumā ir 13550 latu.,,,
7478 ziņojumi