Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Autori
Palīdziet tiks skaidrībā. Autors uz rokas saņem 100 Ls, IIN 15% sanāk 15 Ls (100*15%) un šī summa tiek pārskaitīta budžetā.Kā lai aizpilda paziņojumu par algas nodokļi?:-S
Atbildes (45)
Vai izdevumi MK noteiktais % arī piemērots? Kāds?Jūsu aprēķins nav pareizs.% jārēķina no aprēķinātās summas nevis no izmaksātās.IIN būs cits.
ja autors vēlas saņemt uz rokas 100 latus, tad bruto-summa nosakama šādi: 100:0.85:0.85 = 138,41 (pieņemot, ka attaisnotie izdevumi ir 15%)
138,41 - 20,76 (15%) - 17,65 (IIN 15%) = 100
Liels paldies par atbildi:-D Tagad beidzot viss kļuva skaidrāk;-)A paziņojumā par algas nodokli attaisnotos izdevumus jāraksta 10. ailē?
Вам нужно знать какой процент оправданных расходов применяется конкретно к Вашей выплате.
A kak uznatj kakoj procent primenjaetsja? U nas avtori piwut statji v žurnal:-/
73. Nodokļa maksātājam ir tiesības no autoratlīdzības (honorāra) summas atskaitīt likuma 10.pantapirmās daļas 4.punktā minētos zinātnes, literatūras un mākslas darbu, atklājumu, izgudrojumu un rūpniecisko paraugu autoru izdevu¬mus, kuri saistīti ar šo darbu radīšanu, izdošanu, izpildīšanu vai citādu izmanto¬šanu, šādā apmērā:
73.1. 40 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.1.1. par mūzikas darbu (operas, baleti, operetes, mūzika citiem skatu¬ves darbiem, kamerdarbi, simfoniskie, vokāli simfoniskie un kora darbi, darbi pūtēju orķestrim) radīšanu un publicēšanu;
73.1.2. par skulptūru, monumentāli dekoratīvās glezniecības, dekoratīvi lietišķās un noformētājas mākslas, stājglezniecības, teātra dekorāciju mākslas un dažādas tehnikas grafikas darbu radīšanu;
73.2. 30 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.2.1. par māksliniecisku grafiku un fotodarbu radīšanu iespiešanai un izstādēm, kā arī datorgrafiku un videodarbu radīšanu;
73.2.2. par atklājumu, izgudrojumu un rūpniecības paraugu radīšanu (no honorāra par to izmantošanu pirmajos divos gados);
73.3. 25 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas - par citiem mūzikas darbiem;
73.4. 20 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.4.1. par arhitektūras projektu radīšanu;
73.4.2. par dizaina projektu radīšanu;
73.5. 15 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas par citu - šajā punktā neminētu - darbu radīšanu.
http://www.autornet.lv/tiesibas/vardnica/ - а еще посмотрите на этом сайте, найдете много информации по теме.

пожалуйста!
Labdien! Man arī ir jautājums par autoratlīdzību. Ja fiziskā persona ir reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicējs un veic tulkošanas pakalpojumus, vai uzņēmumam, kurš apmaksā šos pakalpojumus ir jāietur Iedzīvotāju ienākuma nodoklis 15% ienākuma izmaksas brīdī pat ja tā persona ir saimn.darbības veicējs?
10. No fiziskās personas ienākumiem, kurus izmaksā komersanti, individuālie uzņēmumi (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecības), kooperatīvās sabiedrības, nerezidentu pastāvīgās pārstāvniecības, iestādes, organizācijas, biedrības, nodibinājumi un fiziskās personas, kuras reģistrētas kā saimnieciskās darbības veicējas, ja tie nav saistīti ar darba attiecībām un nav atbrīvoti no aplikšanas ar nodokli, ienākuma izmaksātājs ietur nodokli ienākuma izmaksas vietā un iemaksā to budžetā ne vēlāk kā ienākuma izmaksas mēnesim sekojošā mēneša piektajā datumā. Pie šādiem ienākumiem pieder:
1) autoratlīdzība (honorārs)
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/likumi/par%20iedzivotaju%20ienakuma%20nodokli_jauns.doc
Vēlos precizēt par VID IIN atskaitēm par autoratlīdzībām. Līdz šim iesniedzu Pielikumu Nr.2 un Nr.6 un cilvēkam Piel.Nr.1. Vai pēc 2009.gadaizmaiņām paliek tās pašas?
Nē, citas.Pziņojums par FP izmaksātajām summām.
Paldies, bet vai vajag abas - ir izmaksas FP un FP kopsavilkums vai pietiek ar kopsavilkumu ?
Izlasiju MK noteikumos, varbūt kādam noderēs, jo mani samulsināja abas veidlapas EDSā:
1. Noteikumi nosaka šādu iedzīvotāju ienākuma nodokļa paziņojumu veidlapu paraugus:
1.1. paziņojums par fiziskai personai izmaksātajām summām (1.pielikums);
1.2. paziņojums par fiziskajām personām izmaksātajām summām (kopsavilkums) (2.pielikums).
2. Šo noteikumu 1.1.apakšpunktā minēto paziņojumu izsniedz ienākuma saņēmējam.
un
5. Šo noteikumu 1.1. vai 1.2.apakšpunktā minēto paziņojumu ienākuma izmaksātājs iesniedz Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē pēc ienākuma izmaksātāja atrašanās vietas.
un kas Jūs tur samulsināja EDSā? Jāiesniedz vai nu 1.pielikumu par katru atsevišķi vai nu kopsavilkumu 2.pielikumupar vairākiem ienākumu saņēmējiem.
Так в ЭДСе разве 1 приложение проходит? Тилде в последних обновлениях по поводу изменения выплат физическим лицам обращал внимание, что в ЭДС надо оформлять 2 приложение.
da prohodit Paziņojums par FP izmaksātajām summā (1.pielikums), te es nerunāju par Paziņojumu par algas nodokli 1.pielikumu bet par to, kas ir spēkā ar 01.01.2009/
EDSā var iesniegt tikai vienu Paziņojumu. Tāpēc labāk - kopsavilkumu.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture