Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
PVN 18% vai 21% Uz tēmu sarakstu
15 ziņojumi
Atbildes (8)
28223 ziņojumi
162 ziņojumi
179 ziņojumi
15 ziņojumi
2691 ziņojums
ziņojumu: 1044 12.01.2009 10:30
Izskatot Jūsu uzdoto jautājumu elektroniskā veidā, informējam, ka r likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 8.panta7.punktā ir noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu administrēšanā papildus likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.pantā noteiktajiem pienākumiem, ir konsultēt nodokļu maksātājus nodokļu normatīvo aktu piemērošanas jautājumos. Ņemot vērā minēto, Valsts ieņēmumu dienesta nesniedz konsultācijas jautājumos par grāmatvedības uzskaiti.
Attiecībā uz jautājumu par pievienotās vērtības nodokli, darām zināmu.
Likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” pārejas noteikumu 55.punktā ir noteikts - ja preču piegāde saskaņā ar šā likuma 8.pantapirmo daļu vai pakalpojuma sniegšana saskaņā ar šā likuma 8.pantaotro daļu ir notikusi līdz 2008.gada31.decembrim, bet nodokļa rēķins vēl nav izrakstīts, šim darījumam piemēro attiecīgo nodokļa likmi, kas šādai preču piegādei vai pakalpojumam bija piemērojama līdz 2008.gada31.decembrim.
Savukārt likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 8.panta2.daļā ir noteikts, ka pakalpojuma sniegšana ir notikusi, ja pakalpojums sniegts pasūtītājam vai atlīdzība par pakalpojumu saņemta pirms pakalpojuma sniegšanas.
Kā saprotams no uzdotā jautājuma, uzņēmums 2008.gadā ir izrakstījusi avansa rēķinu, saņēmis avansu un deklarācijā iekļāvis aprēķināto pievienotās vērtības nodokli. Ņemot vērā, ka atbilstoši likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 8.panta2.daļai pakalpojuma sniegšana ir notikusi jau 2008.gadā attiecīgajam darījumam (tai daļai uz kuru attiecās avanss) piemēro tādu pievienotās vērtības nodokļa likmi, kāda bija spēkā 2008.gadā. Savukārt, attiecībā uz pakalpojuma daļu, uz kuru neattiecas saņemtais avanss, 2009.gadā, jāpiemēro pievienotās vērtības nodokļa likme 21% apmērā. 2009.gadā izrakstot rēķinu par sniegto pakalpojumu, rēķinā atsevišķi norāda saņemto avansu ar pievienotās vērtības nodokļa likmi 18%.
Ar cieņu,
VID reģionālās iestādes
Nodokļu normatīvo aktu piemērošanas daļa.
2691 ziņojums
28223 ziņojumi