Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Grāmatvedības un tirdzniecības dokumentu noformēšana. Ierīces maksājumu reģistrēšanai. Darījumus apliecinoši dokumenti
dāvana fiz pers Uz tēmu sarakstu
230 ziņojumi
Atbildes (17)
230 ziņojumi
nav ziņojumu
230 ziņojumi
230 ziņojumi
Darba devēja dāvanu minimālās algas robežās 2009.gadā ar nodokļiem (izņemot UIN) neapliek.
No kādas summas jāmaksā IIN un VSAOI, ja darba devējs 2010.gadā dāvina darbiniekam dāvanu mantiskā veidā, kuras vērtība ir 43.90 Ls. Vai šoreiz arī jārēķina nodokļi "pa virsu", lai darbinieks dāvanas dēļ nezaudētu algā??? Ja iespējams, lūdzu pamatojiet savu viedokli ar normatīviem!
194 ziņojumi
Tiešām līdz šīm nebijis gadījums manā praksē...
194 ziņojumi
Atradu VID metodiskajos norādījumos divus piemērus:
Kāpēc divos līdzīgos piemēros ir atšķirīga pieeja nodokļu piemērošanā?
24.piemērs
Darba devējs darbiniekam uzdāvina dāvanu (naudu vai mantu) Ls 90 vērtībā, darbiniekam pie viņa ar nodokli apliekamā ienākuma ir jāpieskaita Ls 10 (minimālā mēnešalga - Ls 80).
68. Ja darbinieks saņem labumu no darba devēja mantiskā vai pakalpojumu veidā (piemēram, televizoru), saņemtā labuma vērtību var veidot mantiskā labuma ekvivalents naudas izteiksmē un summa, kas atbilst nodokļu lielumam no mantiskā labuma ekvivalenta naudas izteiksmē.
25.piemērs
Paredzēta dāvana televizors (vērtība Ls 200), atspoguļojot uzņēmuma grāmatvedībā minēto balvu, jāparedz papildus naudas (nodokļu) summa latos 93,04. Tātad kopējā dāvanas summa būs Ls 293,04, jo, atskaitot no minētās summas sociālās iemaksas Ls 26,37 un algas nodokli Ls 66,67, iegūst dāvanas "tīro" vērtību Ls 200.
194 ziņojumi
Otrkārt, šodien dāvana vai viss kas cits ir jāskaita kopā un jāapliek ar abiem darba spēka nodokļiem - metiet prom savus VID Metodiskos materiālus.
1) Darba devējs uzdāvina dāvanu (mantu) 43.90 latu vērtībā (pēc čeka). Darbiniekam pie viņa ar nodokli apliekamā ienākuma ir jāpieskaita 43.90 Ls?
2) tas, ko teica Andaz - cilvēks saņem labumu 43.90 un nav svarīgi naudā vai mantā, tāpēc nodokļi tiek rēķināti "pa virsu", tātad apliekamais ienākums būs 65.16 Ls? Kurš no variantiem ir īstais! un kāpēc? Kādi normatīvi to reglamentē. Paldies, Mu-Maija, par konstruktīvu atbildi!
194 ziņojumi