Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Vai maksāt PVN par labumu?
Rīt jānodod PVN atskaite. Esmu nesaprašanā, vai iekļaut atskaitē pašpatēriņu par auto labumu? Varbūt esmu palaidusi garām kādu skaidrojumu? Kā darat Jūs, cinījamās kolēģes? Paldies!
Atbildes (25)
Es maksāju
No 100 (man) izdalīju 21%, iznāk 17,36.
Reiz 6 mēneši (taksācijas periods) un 104 lati budžetam!
A ko lai dara?
Kā atrast to summu, nu kuras jāmaksa nodokli (Jūsu gadījuma 100) ??
Ak Dievs, ko tad tur meklēt: elementāra matemātika!
labums = pašpatēriņa pašizmaksa (100%) x 21%
Mana gadījumā:
100 : 1,21 = 82,64
82,64 x 0,21 = 17,36
82,64 + 17,36 = Ls 100
Noapaļošana nav diez cik korekta, bet tā rēķina ministri savā kabinetā (MK nr. 933 grozījumu anotācijā)
. 2010.gada1.janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2009.gada28.decembra noteikumi Nr.1666 „Kārtība, kādā ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliek labumu, kas gūts, izmantojot darba devēja vieglo pasažieru automobili personīgajām vajadzībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.1666). Šajos noteikumos minētais labuma, kas gūts, izmantojot darba devēja vieglo automobili personīgajām vajadzībām, apmērs ir noteikts, aprēķinu ceļā nosakot nosacīta vidējās klases automobiļa mēneša ekspluatācijas izmaksas. Tādējādi minētā labuma apmērs būtu uzskatāms par pašizmaksu ar PVN apliekamās vērtības noteikšanā pašpatēriņa darījumos. Līdz ar to nodokļa maksātājam nav nepieciešamības noformēt nekādus papildus uzskaites dokumentus, lai noteiktu pašpatēriņa vērtību par darba devēja automobiļa izmantošanu personīgajām vajadzībām. Tomēr apliekamajai personai, kā tas bija arī līdz šim, ir tiesības PVN vajadzībām veikt atsevišķu uzskaiti attiecībā uz izmantojamajām precēm un pakalpojumiem, kas izmantojami ar PVN apliekamo darījumu veikšanai, tādējādi nosakot faktisko pašizmaksu pašpatēriņa gadījumā. Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos Nr.933 ir nepieciešams ietvert skaidrojumu par pašizmaksu gadījumos, kad tiek gūts labums saskaņā ar MK noteikumiem Nr.1666. MK noteikumos Nr.933 ir nepieciešams arī skaidrojums, ka PVN summa ir jau iekļauta MK noteikumos Nr.1666 noteiktā labuma apmērā, tas ir:
- labums 40 Ls: apliekamā vērtība – 33,06 Ls, PVN – 6,94 Ls;
- labums 70 Ls: apliekamā vērtība – 57,85 Ls, PVN – 12,15 Ls;
- labums 100 Ls: apliekamā vērtība – 82,64 Ls, PVN – 17,36 Ls;
- labums 150 Ls: apliekamā vērtība – 123,97 Ls, PVN – 26,03 Ls.
Lai nodrošinātu, ka gadījumos, kad pašpatēriņa vērtība tiek noteikta pēc MK noteikumos Nr.1666 noteiktā labuma apmēra, PVN par automobiļu degvielas iegādi netiek iekļauts priekšnodoklī nekontrolēti neierobežotā apmērā, ir nepieciešams noteikt, ka PVN par degvielas iegādi ir iekļaujams priekšnodoklī, pamatojoties uz faktiski nobraukto kilometru skaitu, nepārsniedzo
А какие проводки Вы используете? Что-то я не пойму? Кредит labums - 82.64, кредит PVN - 17.36, а в дебете -что??????
Paldies! Rēķinat es gan māku! Man interesēja tieši kāpēc 100 Lati! Tagad saprotu, ka tas ir atkārīgs no dzinēja apjoma! To es arī gribeju zināt!
Maija, скажите, с какого числа вступят в силу эти grozījumi? Или это будет относиться ко всему 2010 году?
vai jūs janvāra -maija PVN deklarācijās, šitās summas bijāt minējušas pie pašpatēriņa??? man laikam jātaisa labojumi.. un jāsāk maksāt..
Man ar jautājums par kontējumiem - sanāk PVN tāpat kā IIeN, VSAOI tiek ieturēts no darba algas un iemaksāts budžetā(kāpēc tad VID savā metodikā to nevarēja paredzēt uzreiz?) ? Kur ir teikts, ka PVN ir t.sk.(labumā), nevis tiek rēķināts pa virsu labumam- 40,70,100 Ls?
Loopy, lasīju, ka šajā gadījumā PVN pašpatēriņš jāliek PVN jūnija deklarācijā par visu periodu 01. - 06.;-)
Paldies par info! Tātad tomēr atkal maksājam!!!
Un PVN arī rēķinam virtuāli? Nekādu rēķinu nerakstam, vienkārši grāmatvedības izziņu? Un galu galā, kurš viņu maksā - fiziskā persona vai uzņēmums?
Ja darbinieks kompensē kādu summu no labuma, tad atkal PVN rēkināt no labuma summas, vai no tas summas, kas ir palikusi? piemēram 100 lati labums un 20 lati kompensē, tad no 80 latiem? Jo VSAOI un IIN jārēķina š. gadījumā no 80 latiem.
Ilma, kur Jūs lasījāt?
Kā to iegrāmatot-kas ir D? ieņēmumi atkal ir virtuāli?
Es lieku D 75...(pvn no labuma)K 5721
PVN no labuma drīkst likt uz uzņēmuma izdevumiem? vai ar saimniecisko darbību nesaistošie izdevumi?
Vai tad SOC nodokli 24.09% (no labuma)Jūs liekat uz nesaistītiem izdevumiem?
uz saistītiem... bet ja loģiski padomāt Labums nav saistīts ar uzņēmuma izdevumiem, tāpēc saucās labums. Var būt es šaubos...
bet kā ar ieņēmumiem,kā tos iegrāmatot,ja PVN uz saimn.darb.izdevumiem
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture