Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Налог на микропредприятия. Uz tēmu sarakstu
67 ziņojumi
Atbildes (419)
Saskaņā ar MUN likumu mikrouzņēmums ir individuālais komersants (IK), individuālais uzņēmums (IU), zemnieka vai zvejnieka saimniecība (ZZS), kā arī fiziskā persona, kas reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā (VID) kā saimnieciskās darbības veicējs, vai sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA), kuri atbilst šādiem kritērijiem:
1.dalībnieki (ja tādi ir) ir fiziskās personas; SIA dalībnieki — fiziskās personas — vienlaikus ir arī valdes locekļi,
2.apgrozījums (mikrouzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumi) kalendāra gadā nepārsniedz 70 000 Ls,
3.darbinieku(fiziskās personas, kas nodarbinātas uz darba līguma pamata) skaits jebkurā brīdī ir ne lielāks par pieciem (darbinieku skaitā neiekļauj prombūtnē esošus vai no darba atstādinātus darbiniekus).
•valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI), iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN) un uzņēmējdarbības riska valsts nodevu par mikrouzņēmuma darbiniekiem,
•uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN), ja mikrouzņēmums atbilst uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāja pazīmēm,
•mikrouzņēmuma īpašnieka IIN par mikrouzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumu daļu.
Mikrouzņēmums ir tiesīgs izvēlēties maksāt MUN, ja mikrouzņēmuma darbinieka ienākums pēc nodokļu nomaksas (uz rokas) nepārsniedz 500 latu mēnesī.
Lai iegūtu MUN statusu, rakstveidā jāvienojas ar visiem mikrouzņēmuma darbiniekiem par MUN piemērošanu. Slēdzot darba līgumu, pretendents rakstveidā jāinformē, ka darba devējs ir MUN maksātājs, mikrouzņēmuma darbinieka IIN un VSAOI tiek noteiktas no mikrouzņēmuma apgrozījuma, mikrouzņēmuma darbiniekam ir tiesības brīvprātīgi pievienoties valsts sociālajai apdrošināšanai, kā arī ir pienākums iesniegt mikrouzņēmumam algas nodokļa grāmatiņu.
Mikrouzņēmums, kurš vēlas ar nākamo taksācijas periodu kļūt par MUN maksātāju, rakstveidā informē darbiniekus, ka MUN maksājošā mikrouzņēmuma darbinieka IIN un VSAOI tiek noteiktas no mikrouzņēmuma apgrozījuma un ka mikrouzņēmuma darbiniekam ir tiesības brīvprātīgi pievienoties valsts sociālajai apdrošināšanai, kā arī pienākums iesniegt mikrouzņēmumam algas nodokļa grāmatiņu. Tāpat arī rakstveidā jāinformē darbinieks gadījumā, ja ar nākamo taksācijas periodu šis nodokļa maksātāja statuss beigsies.
MUN maksātāja taksācijas periods ir viens kalendāra gads. MUN par taksācijas perioda apgrozījumu jāmaksā četras reizes gadā par katra ceturkšņa apgrozījumu. Mikrouzņēmums līdz ceturksnim sekojošā mēneša 15. datumam iesniedz VID MUN ceturkšņa deklarāciju, kā arī līdz ceturksnim sekojošā mēneša 15. datumam samaksā MUN.
Ja fiziskā persona ir dalībnieks SIA un ZZS vai IK, vai VID reģistrēts saimnieciskās darbības veicējs, tiesības izvēlēties maksāt MUN ir tikai vienai no šīm saimnieciskās darbības formām.
Informācija no www.***censored***
Andaz- aizsūtīju Jums privāti uz e pastu savus apsvērumus šī nodokļa sakarā- lūgums atkomentēt
Ja Guntai nebūtu iebildumu, varbūt drīkstu lūgt pēc tam Guntas komentārus ar Jūsu komentāriem?
Man tas patiešām nepieciešams, jo "aprūpē" man ir vairāki dakteri.
Vebūt viņas personīgi pazīstamas.
Un ne katrs ir gatavs savas domas izlikt kā palagu daudzstāvu mājas pagalmā.
Es to saprotu. Vienīgi ceru saņemt viņu abu domu apmaiņu. Ja būs lemts.
Laikam būs jāpārtrauc uz kādu laiku Apvāršņa un Horizon kritizēšana...
Vienkārši man tas izskatās pārāk labi lai ticētu ka nekļūdos un vēl rīt ja iznāks laika pamēģināšu šaubīgākās lietas paprecizēt VID konsultāciju daļā.
Diemžēl šeit ja neesmu pārliecināta par pareizību ar nopietnām lietām baidos startēt- ja publika ir tāda kā ir.
Albīna jau to pierāda.
Viņai paskaidroju:
" Kliedzu " forumā jo ir pieredze ka šeit publicētie e pasti ir "guļošie" vai morāli veci un vēstule uz šiem e pastiem var tikt neatvērta ilgstoši.
• dalībnieki (ja tādi ir) ir fiziskās personas. SIA dalībnieki - fiziskās personas - vienlaikus ir arī valdes locekļi,
• apgrozījums kalendāra gadā nepārsniedz 70 000 latu,
• darbinieku skaits jebkurā brīdī ir ne lielāks par pieciem. Darbinieku skaitā neiekļauj prombūtnē esošus vai no darba atstādinātus darbiniekus.
Pēc definīcijas spriežot - arī saimnieciskā darba veicējs var būt MUN maksātājs.

Kas ir tie 500 lati algai? Pirms vai pēc nodokļiem? Ar vai bez DD VSAOI?
Ja algas nodokļa grāmatiņa jānodod VIdam - kas notiek ar darbu kā tādu? Vai vispār var vai nē citur strādāt?
Ja esi MU darbinieks, nepienākas IIN atvieglojumi - ne NM, ne par apgādājamiem, tātad - nav gada deklarācijas un nav arī attaisnoto izdevumu par ārstniecību, mācībām?
Kas notiek ar "māmiņu" algu un B lapu? Maksā-nemaksā? Un cik? Un bezdarbnieka pabalsts? Ir-nav?
Neviens neko nezina.
500 lati alga pie 70000 apgrozījuma aplēsts, tad nodokļu pietiek, bet, ja 70000 vietā 20000? Vai 5000? kas notiek ar IIN un VSAOI no algas?
Kādas atskaites jāiesniedz? Nē, nu protams, reizi ceturksnī, tātad - septembra beigās, līdz tam laika izstrādāt gana
Bet, ja nepaspēs - pieņem pārejas noteikumos, ka jāiesniedz janvārī.Jautājumu vairāk kā atbilžu.
Manuprāt tas viss der tikai pensionāriem, kam VSAOI vairs nav tik svarīgas - valsts tāpat tikai atņem pensijas un nevis piešķir.
MVVNACFDV
6641 ziņojums
А если у меня еще есть место работы (не МП)?
В законе не сказано, что нельзя книжку представить на другое место, но СГД уже высказало мнение, что "низзя", таким образом ни мин., ни льгот, ни оправд.расходов.
Бланки для отчетов будут разработаны до 1 октября.
Работники МП считаются соц.застрахованными, а вот суммы - считайте сами.
Если 65% от суммы налога (который суть 9%) являются ОПГСС, то эта сумма будет пропорционально разделена в соответствиии с зарплатами работников МП.
А дальше арифметика наоборот: сумма ОПГСС соответствует 33.09% от облагаемого дохода работника.
Считайте "назад", получите, какому доходу она соответствует (много не покажется). Вот на эту сумму работник и застрахован (и В, и мамина, и папина, и пенсия).
Но разрешено самому регистрироваться и самому платить.
Так что вперед, и с песнями.
Очередной автоналог - не пройдет и 9 месяцев, как разродятся (FM un VID Pilnīgi skaidrs... (tabuliņa par auto-nodoli)).