Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Налог на микропредприятия. Uz tēmu sarakstu
67 ziņojumi
Atbildes (419)
Main nedaudz baidīja vdoma ka kāds to var nosaukt par papildus algu īpašniekam
MK noteikumu projekta 13 punkts:
" Mikrouzņēmuma īpašnieka kuram nav noformētas darba attiecības ar darba līgumu mikrouzņēmumā norāda visu attiecīgā ceturkšņa mēnesī gūto ienākumu mikrouzņēmumā" -kas ar tovarētu būt domāts????
52 ziņojumi
1) fiziskā persona, kuru uz darba līguma pamata nodarbina mikrouzņēmums;
2) mikrouzņēmuma īpašnieks.
Mikrouzņēmuma darbinieku maksimālais skaits ir 5 darbinieki jebkurā brīdī gada laikā (darbinieku skaitā iekļauj visus tā darbiniekus un arī mikrouzņēmuma īpašnieku, bet neiekļauj prombūtnē esošus vai no darba atstādinātus darbiniekus).
Mikrouzņēmuma darbinieka ienākums no mikrouzņēmuma nepārsniedz Ls 500 mēnesī. Līdz ar to mikrouzņēmuma darbinieka maksimālais ienākuma apmērs mēnesī ir Ls 500 (ienākums „uz rokas”), un no tā nav jāietur iedzīvotāju ienākuma nodoklis un nav jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Gadījumā, ja mikrouzņēmums nodarbina vairāk kā 5 darbiniekus vai arī darbinieka ienākums (tai skaitā, mikrouzņēmuma īpašnieka ienākums) pārsniedz Ls 500 mēnesī, tad mikrouzņēmums maksā mikrouzņēmumu nodokli pēc lielākas likmes, kā arī mikrouzņēmums zaudē mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu ar nākamo gadu
ziņojumu: 45 02.09.2010 17:04
Neviens no šī foruma dalībniekiem nav lasījis izmaiņas VSAOI un IIN likumos. Ja cilvēks strādā vēl otrā darbā, kur par viņu maksā pēc vispārējās kārtības VSAOI un IIN , tad viņu prekš bezdarba utt. pielīdzina mikrouzņēmuma maksātājam un kur paliek starpība no VSAOI 33.09% samaksātā līdz 9 % attiecinātā - valsts budžetā - tā šodien skaidroja VID.
Tiešām neesmu lasījusi - varbūt varat nosaukt pantus?
6.pantspapildināts ar 18. daļu šādā redakcijā:
Persona, kas ir reģistrēta kā mikrouzņēmuma darbinieks un kas, gūstot vienu un to pašu ienākumu, vienlaikus atbilst citiem sociāli apdrošināmās personas statusiem, sociālajai apdrošināšanai ir pakļauta kā mikrouzņēmuma darbinieks.
Ministru kabineta noteikumi Nr.821
Rīgā 2010.gada31.augustā (prot. Nr.44 38.§)
Noteikumi par valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu likmes sadalījumu pa valsts sociālās apdrošināšanas veidiem 2010.gadā
Noteikumi piemērojami ar 2010.gada1.septembri.
потому как в противном случае никакой пользы никому от этого налога не вижу.
Почему же нет!? Есть - государство сократит социальные выплаты из бюджета, при этом доказывая, что они же хотели как лучше для людей ...:-<
16.1. pensiju apdrošināšanai - 21,66 %;
16.2. sociālajai apdrošināšanai bezdarba gadījumam - 3,81 %;
16.3. darba negadījumu apdrošināšanai - 0,29 %;
16.4. invaliditātes apdrošināšanai - 3,18 %;
16.5. maternitātes un slimības apdrošināšanai - 2,47 %;
16.6. vecāku apdrošināšanai - 1,68 %.
17. Brīvprātīgo iemaksu likme mikrouzņēmuma darbiniekam, ja šī persona ir sasniegusi vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma pensiju, ir 25,94 % no brīvprātīgo iemaksu objekta. Brīvprātīgo iemaksu likmes sadalījums pa sociālās apdrošināšanas veidiem ir šāds:
17.1. pensiju apdrošināšanai - 21,66 %;
17.2. darba negadījumu apdrošināšanai - 0,29 %;
17.3. maternitātes un slimības apdrošināšanai - 2,31 %;
17.4. vecāku apdrošināšanai - 1,68 %.
18. Brīvprātīgo iemaksu likme mikrouzņēmuma darbiniekam, ja šī persona ir izdienas pensijas saņēmējs vai invalīds - valsts speciālās pensijas saņēmējs -, ir 28,41 % no brīvprātīgo iemaksu objekta. Brīvprātīgo iemaksu likmes sadalījums pa sociālās apdrošināšanas veidiem ir šāds:
18.1. pensiju apdrošināšanai - 21,66 %;
18.2. darba negadījumu apdrošināšanai - 0,29 %;
18.3. invaliditātes apdrošināšanai - 2,47 %;
18.4. maternitātes un slimības apdrošināšanai - 2,31 %;
18.5. vecāku apdrošināšanai - 1,68 %.
19. Šajos noteikumos pensiju apdrošināšanai noteiktās iemaksu likmes sadalījums ir šāds:
19.1. iemaksas 20 % apmērā no iemaksu objekta veido valsts pensijas kapitālu saskaņā ar likumu "Par valsts pensijām", ja persona nav fondēto pensiju shēmas dalībnieks saskaņā ar Valsts fondēto pensiju likumu;
19.2. iemaksas 18 % apmērā no iemaksu objekta veido valsts pensijas kapitālu saskaņā ar likumu "Par valsts pensijām", un iemaksu likme fondēto pensiju shēmā ir 2 % apmērā no iemaksu objekta, ja persona ir fondēto pensiju shēmas d
У меня только 9% + 24.09%.
Я остальное не смотрела.
Просто правила новые. Старые отменены.
Каждый сам посмотрит, что его интересует.