Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nomāts auto, jaunais transp. nodoklis Uz tēmu sarakstu
Nomāts auto, jaunais transp. nodoklis
Izlasīju krustām šķērsām forumu par jauno Transportlīdzekļu nodokli, netapa skaidra viena lieta. Kā ir ar tiem auto, ko firma nomā teiksim no darbinieka, bez tam, nomā tikai no 09:00 līdz 18:00 un konkrētiem braucieniem darba vajadzībām? Arī šādā gadījumā jaunais nodoklis jāmaksā? Un arī šādā gadījumā no patērētās degvielas priekšnodoklim var izmantot tikai 80%?
Atbildes (25)
A/M nodoklis jāmaksā tikai par uzņēmumā reģistrētām a/m.Un par 20% PVN neesot vispār pieņemts. Kur Jūs to izlasījāt, ka tikai 80%?
par uzņēmumā reģistrētām
....
a kur jus to ņēmāt?
Nu teiksim tā, ja CSDD ir reģistrēta a/m uzņēmumam, tad CSDD ieturēs pie tehniskās apskates a/m paredzēto nodokli, bet fizisku personu a/m nē.Tā saprotu.
Un, ja mašīna ir nomāta (un nav registrēta uz uzņ.vārda), tad nav jāmaksā? Un neviens to nepamanīs?
Nepamanīs, ja VIDs nepateiks priekšā, ka viņiem kontā ienāk ienākuma nodoklis no nomas maksas (kustamās mantas iznomāšana).
Nu tad jau labāk patapiniet, tad arī VID nepamanīs:-D
Tad tik jācer, ka neatnāks arī ciemos un nepapētīs, kur iegādātā degviela tērēta...

Kaut gan būtībā, ja ir kaut viens auto uz uzņēmuma vārda un par to tiek maksāts nodoklis, var degvielu uz šo auto rakstīt uz nebēdu. Odometra rādījumi uz ceļazīmes šķiet nebija obligāti...
Tieši tās ir obligātas, ja grib norakstīt uz saimniecisko darbību;-)
Attiecībā uz PVN un vieglo a/m ekspluatāciju:
papildināt ar 7.1, 7.2, 7.3 un 7.4 daļu šādā redakcijā:
„(7.1) No budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodoklis nav atskaitāmi 20 procenti no nodokļa par iegādātu, nomātu vai importētu vieglo pasažieru automašīnu, kuras sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas, kā arī ar šādas automašīnas uzturēšanu saistītās izmaksas, tai skaitā izmaksas par automašīnas remontu, degvielas iegādi..."
Likuma grozījumi ir pieņemti, bet vēl nav publicēti.
Un attiecībā uz uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli, tad likuma normas attiecas ne tikai uz īpašumu, bet arī uz turējumu (turējums var izpausties gan kā noma, gan kā patapinājums, gan jebkura cita forma ko VIDs uzskatīs par turējumu.) Protams, ja īpašnieks vai turētājs reģistrācijas apliecībā nebūs juridiska persona, tad CSDD pie tehniskās apskates nodokli maksāt neprasīs, bet tas neatbrīvo no nodokļa nomaksas reizi gadā.
Attiecībās ar darbinieku iesaku slēgt vienošanos pie darba līguma par personīgās a/m izmantošanu darba vajadzībām. Tagad pēc IIN noteikumiem šāda iespēja ir dota.
21.09.2010. MK noteikumi Nr.899
"43. Likuma 9.pantapirmās daļas 16.punktaizpratnē kompensācijas izmaksas ir arī summas, ko darba devējs darbiniekam izmaksā sakarā ar darbiniekam piederoša personiskā transportlīdzekļa (kas atbilstoši darba līgumam tiek izmantots darba vajadzībām) nolietošanos un kas noteikta 0,03 latu apmērā par katru nobraukto kilometru, bet ne vairāk kā 40 latu mēnesī."
Так получается если машина арендуется надо платить или авто налог ( кстати не могу найти сколько и как?) или компенсацию к зарплате работнику в размере 0.03 ЛС за каждый км? Или опять же ничего еще неизвесно?
или компенсацию к зарплате работнику в размере 0.03 ЛС за каждый км?
Tas ir no citas operas. Nekas šeit nav jāliek pie algas, ši ir kompensācija no uzņēmuma darbiniekam, ka darbinieks darba vajadzībām izmanto savu pwersonīgo a/m.To izmaksā darbiniekam un tā neapliekas ar nekādiem nodokļiem, jo ir KOMPENSĀCIJA. Likums par IIN.
Interesanti, kāda būs kārtība tiem uzņēmumiem, kuri patapina automašīnas no darbiniekiem un vēlas nomaksāt CSDD to uzņ.tr.līdzekļu nodokli? Kas jādara? Varbūt var vienkārši pārskaitīt uz CSDD, un tad par patapinātā auto maršruta lapām nav jāsaspringst?
Saprotu arī, ka tad 20% no PVN priekšnodokļa par patapināta auto uzturēšanu, remontu, degvielu arī nevarēs atskaitīt?
Interesantāk ir cits:
Vai par nomāto un patapināto auto pierādišanu, ka tas tiek izmantotas tikai un vienīgi saimn.darbībā, paliek VECĀ kārtība, vai arī sāks runāt par GPS.
Старого порядка не будет.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1666 "Kārtība, kādā ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliek labumu, kas gūts, izmantojot darba devēja vieglo pasažieru automobili personīgām vajadzībām" отменяются с 01.01.2011
Nu tik GPS ražotāji un tirgotāji berzē rokas. Biznes ies ne pa jokam.Pilnīgi visiem a/m GPS un viss OK:-D
Vai jaunās veidlapas jau izstrādātas un kam jāmaksā CSDD?8-)
Tehnolog, где есть про отмену Nr.1666 правил ?
Я пока что только изменения к закону ПНН смотрела. Там про порядок учета ничего нет (требование системы GPS к примеру).
Vēl jau līdz rītdienai nav zaudējis spēku, bet klīst runas, ka no 01.01.11. zaudēšot8-)
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture